Критерії аналізу діяльності педагога та дітей на мовленнєвому занятті
1.Оцінка особистісних якостей вихователя, лінгвістичний рівень його знань, загальна ерудиція.2. Рівень педагогічної та методичної майстерності.
3. Культура мовлення, темп, дикція, образність, виразність.
4. Ступінь тактовності та демократичності у спілкуванні з дітьми.
5. Зовнішній вигляд , культура, міміка, жести тощо.
6. Оцінка мовленнєвого розвитку дітей на занятті, ступінь їхньої мовленнєвої активності та самостійності.
7. Рівень розвитку мовленнєвих умінь і навичок дітей.
8. Наявність та ефективність фронтальної та індивідуальної роботи під час заняття.
9. Ступінь зацікавленості дітей під час мовленнєвого заняття.
10. Оцінка змісту діяльності вихователя та дитини, наступність, доступність та науковість запропонованого мовленнєвого матеріалу.
11. Зв'язок мовленнєвого матеріалу з вивченим раніше.
12. Ступінь новизни, проблемність запропонованого дітям мовленнєвого матеріалу.
13. Оптимальність обсягу мовленнєвого матеріалу.
14. Оцінка ефективності способів діяльності вихователя і дітей на мовленнєвому занятті, раціональність та ефективність використання часу, оптимальність темпу заняття, доцільність чергування видів діяльності дітей під час заняття.
15. Ступінь доцільності й ефективності використання наочності.
16. Ступінь раціональності й ефективності використання методів та прийомів.
17. Рівень зворотного зв'язку між дітьми та вихователем: доцільність запитань, правильність відповідей тощо.
18. Ефективність контролю за мовленням дітей.
19. Емоційний характер заняття . місце фольклору у структурі заняття.
20. Виховний характер заняття.
21. Оцінка мети та результатів мовленнєвого заняття: ступінь конкретності, чіткості лаконічності доцільності формування мети заняття в плані освітньої роботи вихователя.
22. Лінгвістична доцільність висунутих завдань щодо збагачення, уточнення й активізації лексики дітей.
23. Рівень сформованості граматично правильного мовлення дітей.
24. Рівень сформованості навичок організованої суспільної мовленнєвої поведінки дітей: уміння слухати інших; висловлюватись, коли запитають, слухати і розуміти почуте тощо.
25. Ступінь впливу мовленнєвого заняття на загальний розвиток дітей (що і як сприяло розвитку).