Критерії аналізу повного (системного) заняття
1. Мовленнєві завдання, їх повнота, широта охоплення всіх мовних розділів (фонетика, лексика, грамота, зв'язне мовлення), виховні завдання, їх доцільність.
2.Підготовка до заняття.
2.1.Кількість дітей, їх розташування.
2.2.Зручність розташування дидактичного та ілюстрованого матеріалу.
3.Організаційний момент.
3.1.Прийоми активізації дітей.
3.2.Тон та інтонаційна виразність мовлення вихователя.
3.3.
Тривалість заняття.
4.
Хід заняття.
4.1.
Послідовність його етапів.
4.2.
Тривалість та ефективність етапів.
4.3.
Роль та місце повторень на кожному етапі.
4.4.
Дозування матеріалу (кількість нових звуків, слів, граматичних форм, діалогів).
4.5.
Співвідношення прийомів навчання.
4.6.
Місце гри та ігрових прийомів на кожному етапі заняття.
4.7.
Наочність, дидактичний матеріал, їх доцільність.
5.
Мовлення дітей.
5.1.
Побудова речень.
5.2.
Діалогічне мовлення.
5.3.
Монологічне мовлення.
5.4.
Мовленнєва активність.
5.5.
Ставлення вихователя до мовленнєвих помилок дітей.
6.
Мовлення вихователя.
6.1.
Відповідність літературним нормам.
6.2.
Інтонаційна виразність.
6.3.
Експресивність мовлення.
7.
Закінчення заняття.
7.1.
Прийоми, спрямовані на узагальнення та систематизацію матеріалу.
7.2.
Питома вага емоційного фактора.
7.3.
Тривалість заняття.